محل لوگو

درمان قطعی بواسیر فقط در ۳۰ دقیقه


درمان قطعی بواسیر

بیماری بواسیر از رایج‌ترین عارضه‌های است که ممکن است هر فردی در طول زندگی آن را تجربه کنند با این حال بواسیر در بین زنان افراد مسن شاید است. بواسیر تورم سیاهرگ های مقعدی است،هرگاه در اثر فشار رگها کشیده شوند، دیواره آن ها متورم می شود. این سیاهرگ ها در رکتوم یا راست روده ایجاد می شود اما به تدریج با دفع مدفوع به این سیاهرگها فشار وارد شده و به سمت مقعد دچار افتادگی یا پرولاپس شده و در نهایت از مقعد بیرون میزنند. خوشبختانه بررسی درمان قطعی داشته،ولی ما را میتوانیم با انجام روشهای نوین درمان در کمتر از نیم ساعت بهبودی کامل برسند. در ادامه بیشتر به بررسی این بیماری علائم و روش های درمان آن می پردازیم.

علائم بواسیر چیست؟
اغلب بیماران علائم مشابهی از این بیماری را تجربه می‌کنند،علائم به تدریج ظاهر می‌شود و ممکن است یکی از این علائم یا هم این موارد با هم وجود داشته باشد. ارایش ترین علائم و نشانه های عبارتند از: درد شدید مقعد ( درد بواسیر داخلی شدید تر است،بیشتر بعد از دفع مدفوع شروع میشود.) سوزش و خارش مقعد( اهمیت رعایت بهداشت در این دوران دوچندان می شود،عدم رعایت بهداشت مقعد موجب سوزش و خارش خواهد شد.) خونریزی،ممکن است بیماران مبتلا به بواسیر بعد از دفع مدفوع یا پاک کردن خود با دستمال توالت دچار خونریزی شوند. لمس زائده های بیرون زده از مقعد،( بیمارانی که دچار بواسیر هستند هنگام لمس مقعد متوجه زائده های گوشتی بیرون زده از مقعد شوند. این جاده در ابتدا با فشار دست به داخل برمی گردد ولی وقتی بیماری پیشرفت میکند به هیچ وجه به داخل نمی رود.)

علت ایجاد بواسیر
برای ابتلا به این بیماری دلایل متعددی وجود دارد. ممکن است چند مورد از این دلایل عامل ایجاد بیماری باشند. برخی از مهمترین دلایل ایجاد این بیماری عبارتند از:

اسهال و یبوست مزمن
بارداری و زایمان
جابجایی اجسام سنگین یا ورزش های سنگین
بی تحرکی و زیاد نشستن
تغذیه غلط عدم مصرف فیبر کافی
رابطه جنسی مقعدی
انواع بواسیر
دروازه بر حسب محلی که ایجاد می شود،به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود؛

بواسیر داخلی: در نوع داخلی سیاهرگ های داخل کانال مقعد متورم و ملتهب شده اند. این لباسی به ۴ درجه مختلف تقسیم می شود در نوع اول هموروئید کاملاً داخل مقعد قرار داشته، در نوع دوم هموروئید بعد از دفع خارج شده و خود به خود به داخل برمی گردد، در نوع سوم بواسیر فقط با فشار دست به داخل برمی گردد و در نوع چهارم به هیچ وجه به داخل برمیگردد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد درمان بواسیر داخلی به درمان کلینیک مراجعه کنید :

بواسیر خارجی : اگر رگ های زیر پوست مقعد متورم و ملتهب شده باشد، بواسیر خارجی است. این بیماری باعث قرمزی، تورم و لمس توده ای متورم زیر پوست مقعد میشود. نوع خارجی از داخلی دردناک تر است. به گونه ای که حتی می تواند نشستن را نیز برای فرد بیمار دشوار کند.
درمان بواسیر داخلی
برای درمان بواسیر داخلی باید توده های متورم هموروئید داخل مقعد توسط روشهای جراحی از رکتوم (راست روده) خارج شود. برای انجام جراحی روش‌های متعددی وجود دارد که در ادامه به بررسی هریک می‌پردازیم:

 

درمان بواسیر داخلی با لیزر
درمان هموروئید داخلی با لیزر جدیدترین و نیز بهترین روش برای درمان این بیماری است. در این روش سرپایی که اغلب در کلینیک پزشک انجام می‌شود، با تابش بی وقفه اشعه لیزر به توده متورم آن را از بین می‌برند. لیزر بواسیر فقط با یک بی حسی موضعی و بدون درد یا خونریزی این عارضه دردناک را از بین می‌برد.

جراحی
در این روش قدیمی جراحی هموروئید با استفاده از تیغ جراحی توده هموروئید را بریده و از مقعد خارج کرده و سپس بخیه می‌زنند. مهم‌ترین مشکل این جراحی احتمال بالای عفونت و نیز خطر آسیب عضله ی اسفنکتر مقعدی است که می‌تواند در نتیجه ی آن بیمار دچار بی اختیاری در کنترل مدفوع و گاز روده شود.

درمان خانگی
روش‌های خانگی نمی‌توانند درمان قطعی این بیماری باشند، با این حال می‌توانند در کنترل علائم و نیز بهبودی سریعتر بعد از لیزر و هموروئیدکتومی موثر عمل کنند. از روش‌های درمان خانگی این بیماری می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم :

مصرف فیبر : فیبر ماده ای نامحلول است که با افزایش حجم مدفوع، یبوست را درمان می‌کند. فیبر در انواع میوه ها، سبزیجات و غلات یافت می‌شود.
مایعات : راه دیگر فوری برای درمان یبوست، نوشیدن آب و مایعات فاقد کافئین است. حداقل ۸ لیوان آب در طول روز بنوشید.
کمپرس گرم : نشستن در آب گرم یا استفاده از کمپرس گرم می‌تواند در کاهش درد موثر باشد.
برای درمان بواسیر به چه پزشکی مراجعه کنیم ؟
توصیه میکنیم به محض شروع اولین علائم و قبل از پیشرفت برای درمان با پزشک مشورت کنید. در ابتدا می توانید جهت معاینه و بررسی به پزشک عمومی مراجعه کنید. بعد از معاینه و اطمینان از بواسیر پزشک شما را به متخصص جراح ارجاع می دهد، بنابراین می توانید از همان ابتدا با متخصص جراح مشورت کنید. تا در زمان و هزینه ها صرفه جویی کنید.

تشخیص
تشخیص این بیماری کار چندان مشکلی نیست. برای تشخیص پزشک بعد از پرسش در مورد علائم و روشهای تغذیه ، مقعد را معاینه میکند، تا آن را از نظر بافت غیر طبیعی مورد بررسی قرار دهد. در صورتی که به بواسیر داخلی شک داشته باشد، انجام کولونوسکوپی را تجویز میکند.

پیشگیری
برای جلوگیری از بواسیر رعایت نکات زیر الزامی است:

مصرف حداقل 30 گرم فیبر، برای این منظور در هر وعده غذایی میوه و سبزی بگنجانید.
نوشیدن آب، نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز به جلوگیری از بیماری کمک ویژه ای می کند .
از برقراری رابطه جنسی مقعدی به شدت پرهیز کنید.
از جا به جایی اشیا سنگین پرهیز کنید.
از مدت طولانی نشستن و بی تحرکی بپرهیزید.
در صورت ابتلا به یبوست فورا برای درمان آن اقدام کنید.

  انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 25

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما