محل لوگو

درمان بواسیر با لیزر- بهترین و موثرترین درمان هموروئید


درمان بواسیر با لیزر- بهترین و موثرترین درمان هموروئید

بیماری بواسیر با همان هموروئید یکی از دردناک ترین و رایج‌ترین بیماری‌های نشیمنگاهی است. پزشکان براین باورند که تقریبا از هر ۴ نفر حداقل ۱ نفر از بیماری بواسیر رنج می برد. ضمن آنکه تعداد زیادی از بیماران به دلایلی همچون ترس یا خجالت از مراجعه به پزشک سرباز میزنند، و سالها و ماه ها درد طاقت فرسای بواسیر را تحمل می کنند. اما خبر خوب این است که می توانید فقط در نیم ساعت و سرپایی برای همیشه این بیماری را درمان کنید! پس ترس و خجالت را کنار گذاشته و در اولین فرصت برای لیزر بواسیر اقدام کنید. در ادامه مفصلا این بیماری و راه های درمان آن را معرفی می‌کنیم :

بواسیر چیست ؟
بیماری بواسیر، باباسیل یا همان هموروئید، تورم عروق یا سیاهرگ های مقعدی است. وقتی به عروق مقعدی فشار بسیار زیادی وارد شود، دیواره این عروق متورم و برجسته میشود، و شبیه به زائده ای گوشتی از مقعد بیرون میزند. در واقع هموروئید بالشتک های عروقی هستند که در اثر اعمال فشار متورم و برجسته شده اند. بسته به اینکه سیاهرگ های کدام بخش متورم شده، این بیماری به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می‌شود:

بواسیر داخلی : اگر عروق داخل کانال مقعد متورم و برجسته شده باشد، هموروئید از نوع داخلی است. این نوع بسته به میزان پیشرفت بیماری در ۴ درجه مختلف تقسیم بندی میشود. در شدیدترین حالت زائده ای گوشتی از مقعد بیرون زده که حتی با فشار دست هم به داخل برمی گردد. و نیاز به جراحی اورژانسی دارد.
بواسیر خارجی : در مواردی که عروق خارج از مقعد متورم و برجسته شده، بواسیر خارجی ایجاد میشود.این نوع شدید تر و دردناک تر از نوع قبل است. در مواردی که در سیاهرگ خارجی لخته خون تجمع کند، ترومبوزه شده و باید سریعا برای جراحی سرپایی و تخلیه لخته خون آماده شوید!
بهترین درمان بواسیر
در حال حاضر بهترین، موثرترین و سریع‌ترین روش درمان بیماری بواسیر، لیزر درمانی است. لیزر جراحی سرپایی است که بدون درد و خونریزی این زائده را برداشته و کمترین آسیب را به بافت های اطراف وارد می‌کند، چون بر خلاف تیغ جراحی باعث برش و خونریزی نمی‌شود، سریع تر بهبود یافته و نیاز به طی کردن دوران نقاهت و یا استراحت در منزل ندارد.

لیزر همراه با بیحسی موضعی انجام شده و تابش اشعه لیزر زائده را کوچکتر کرده و یا از بین می برد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این روش درمان و مزیت ها و معایب آن، صفحه درمان بواسیر با لیزر را مطالعه نمایید.

روشهای جراحی بواسیر
از دیگر روشهای جراحی و درمان بواسیر میتوانیم به این موارد اشاره کنیم :

رابرند : رابرند جراحی سرپایی است که آن به وسیله ای دستگاه مخصوصی یک کش لاستیکی در پایه هموروئید بسته میشود. این کش بسیار محکم بوده و از گردش خون در توده بواسیر جلوگیری میکند. بنابراین بعد از مدتی زائده خشک شده و از بین می رود. شانس موفقیت آمیز بودن رابربند کمتر از ۶۰% است ضمن آنکه بیمار برای چندین روز درد بسیار شدیدی را متحمل خواهد شد.
استاپلر : این روش جراحی با استفاده از دستگاهی به نام منگه انجام می‌شود، در این روش بعد از تزریقی بیحسی با استفاده از دستگاه توده هموروئید را قطع کرده و از مقعد خارج می کنند.
جراحی بواسیر : این روش در اتاق عمل و تحت بیهوش عمومی انجام می‌شود، با استفاده از تیغ جراحی زائده را بریده و از مقعد خارج می کنند و در آخر هم زخم را بخیه می زنند. این جراحی اگر توسط متخصص با تجربه انجام نشود، می تواند عوارض گوناگونی از جمله عفونت، بی اختیاری در کنترل مدفوع و درد و عود مجدد بیماری را به همراه داشته باشد، ضمن آنکه جراحی بواسیر نیاز به مراقبت و حداقل ۲ هفته استراحت در منزل دارد.
علائم بواسیر
علائم و نشانه های این بیماری، بسته به میزان پیشرفت بیماری متفاوت هستند، در برخی بیماران نیز همه این علائم وجود دارد. بیماران مبتلا به هموروئید داخلی ممکن است در ابتدا علائمی نداشته و با متوجه خونریزی های غیرعادی شوند، اما به مرور دیگر علائم نیز ظاهر خواهند شد، در ادامه مهمترین علائم بواسیر را معرفی می‌کنیم :

درد شدید مقعدی که نشستن را هم دشوار می‌کند.
خارش و سوزش مقعدی
خونریزی یا مشاهده خون در مدفوع
احساس مداوم نیاز به دفع
بیرون زدن زائده های گوشتی از مقعد
التهاب و قرمزی دریچه مقعدی
علت بواسیر چیست ؟
عواملی زیادی هستند که اغلب مجموعه از آنها عامل ایجاد بواسیر می‌شود، عوامل که فشار بسیار زیادی را به مقعد وارد کنند، می توانند بواسیر را در پی داشته باشند. به طور مثال می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

بارداری و زایمان طبیعی
یبوست و اسهال مزمن
بیماری های روده ای مزمن مثل کرون
رابطه جنسی مقعدی
بی تحرکی
کهولت سن
اضافه وزن
عادت به زور زدن در توالت
عوارض هموروئید
هموروئید کشنده و قابل سرایت به دیگران نیست! اما اگر به موقع برای درمان این بیماری اقدام نکنید، ممکن است عوارض و مشکلات مختلفی را در پی داشته باشد. از مهمترین عوارض این بیماری می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

درد شدید مقعدی که حتی نشستن را هم دشوار می کند.
عفونت مقعدی که می تواند در نتیجه التهاب و قرمزی مقعد ایجاد شود.
بیرون زدن زائده گوشتی از مقعد
کم. خونی، بیمارانی که مدام دچار خونریزی می شوند، ممکن است به مرور دچار کم خونی شوند، این شرایط با علائمی مثل سردرد، سرگیجه و ضعف مشخص میشود.
پیشگیری
برای پیشگیری از بواسیر نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

مصرف فیبر را در رژیم غذایی خود قرار دهید، زنان باید ۳۰ تا ۳۵ گرم فیبر در روز و مردان ۴۰ تا ۴۵ گرم فیبر را در طول روز مصرف کنند. فیبر از یبوست جلوگیری کرده و به این ترتیب در پیشگیری از بواسیر نیز موثر است.
نوشیدن آب : هر فرد به طور متوسط به ۸ الی ۱۰ لیوان آب در طول روز نیاز دارد. آب باعث دفع راحت تر مدفوع میشود.
ورزش و تحرک حداقل برای ۳۰ دقیقه در طول روز از یبوست جلوگیری میکند.
پوشیدن لباس زیر گشاد تر با الیاف طبیعی
رعایت بهداشت مقعد
پرهیز از رابطه جنسی مقعدی
پرهیز از جابجایی اشیا سنگین
پرهیز از زور زدن در توالت

  انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 15

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما